Credion Bommelerwaard ideale sparringpartner én adviseur voor Den Bogert Hoveniers

Den Bogert Hoveniers werd in 1999 opgericht door Nijs van den Bogert. Ieder jaar groeide het hoveniersbedrijf en twee jaar geleden kwam Nijs tot de conclusie dat zijn bedrijf geherstructureerd moest worden. “Ik ben een man van de praktijk. Mijn eigen vakgebied heeft geen geheimen voor mij, maar dat geldt niet voor financiële zaken. Gelukkig krijg ik goede ondersteuning van mijn accountant,” vertelt Nijs.
“Voor de herstructurering van mijn bedrijf, was ik echter op zoek naar iemand met een frisse blik om mee te sparren. Ik kwam terecht bij Angelique Hendriks van Credion Bommelerwaard. Zij heeft mij geweldig geholpen met deze herstructurering en het regelen van een nieuwe financiering bij de bank. We hebben sindsdien altijd contact gehouden.”
Kans om uit te breiden
“Vorig jaar kreeg ik de kans om Kramer Houtbewerking over te nemen. Een bedrijf dat onder andere tuinhuisjes en schuttingen maakt en waarmee ik veel samenwerkte. Ik zag een kans om mijn bedrijf uit te breiden. Ik wil mijn klanten van A tot Z ontzorgen. Met een uitbreiding in maatwerk overkappingen, schuttingen, buitenverblijven en tuinhuisjes zou ik voortaan alles zelf kunnen leveren. Ik wilde graag advies van Angelique, zodat ik kon inschatten wat mij te wachten stond,” zegt Nijs.
Angelique vult aan: “Nijs vertelde mij over zijn plannen en gaf aan dat hij best wat beren op de weg zag. Gaandeweg ons gesprek verdwenen die twijfels en groeide zijn enthousiasme. Al snel werd de beslissing genomen om Kramer Houtbewerking over te nemen. Vertrouwen en het inschakelen van experts uit mijn netwerk zijn kenmerkend voor mijn werkwijze. Op die manier bundel je krachten voor een optimaal resultaat. Ik vond het daarom heel vanzelfsprekend om Nijs’ boekhouder in de nieuwe plannen te betrekken in plaats van hem te vervangen.
Samenwerken en ontzorgen
Ik heb Geurt Hogenbirk van FSV Corporate Finance gevraagd om mee te kijken naar eventuele bezwaren, risico’s en voor de waardebepaling van de over te nemen onderneming. Toen dat duidelijk was heb ik een businessplan uitgewerkt en de financieringsmogelijkheden bekeken. Omdat het een gezond bedrijf is konden we de benodigde financiering zonder problemen onderbrengen tegen aantrekkelijke voorwaarden. Juist door samen te werken, gebruik te maken van ieders expertise en het hele proces gezamenlijk te doorlopen kunnen wij meerwaarde bieden. Mijn werk bestaat uit meer dan alleen financieringen regelen. Ik wil de klant ontzorgen en doe dat door hem één aanspreekpunt te bieden. Op de achtergrond regel ik alle zaken voor hem.”
Iedere cent waard
Nijs is ontzettend tevreden over de samenwerking met Credion: “Als eigenaar van een klein bedrijf kunnen de kosten voor het inschakelen van Credion in eerste instantie even slikken zijn. Terugkijkend is het me iedere cent waard geweest!”