NIBC Bank keert terug naar roots

NIBC Bank keert terug naar roots

De NIBC Bank keert terug naar de roots. De bank wil zich onderscheiden als de bank die ondernemers helpt ondernemen. In de nieuwe campagne staan dan ook ondernemende klanten centraal. De campagne heet 'Think Yes' en is gemaakt door het bureau ARA. Volgens het hoofd corporate communicatie Gerard van Buttingha Wichers staat de bank er goed voor.

Uiteraard heeft NIBC last gehad van de economische crisis, maar omdat de bank voorafgaand aan de crisis bezig was met een beursgang werd het bedrijf al helemaal doorgelicht. Daardoor kon de bank ook sneller zien waar het fout was gegaan. Daarna werd besloten tot het inzetten van een nieuw management en het afstoten van risicovolle producten en een terugkeer naar de basis: een bank voor ondernemers.

Dat betekende echter wel een nieuwe campagne, omdat de bank zich de laatste jaren vooral op bestaande klanten had gericht. Om nieuwe klanten aan te trekken, moest de hervonden strategie prominent naar buiten worden gebracht. ARA won hiervoor de pitch. De pay-off Think Yes staat volgens ARA echt voor NIBC. Think staat daarbij voor de kennis die NIBC biedt en yes voor de drive, het positieve.

Geïnteresseerd?

Heeft u zakelijk krediet of een zakelijke lening nodig? Bent u starter en zoekt u de beste starterslening? Heeft u financiering of investeerders nodig voor een bedrijfsovername of de financiering van uw bedrijfs onroerend goed? Of bent u benieuwd wat crowdfunding, factoring, financial lease of payrolling voor uw bedrijf kan betekenen? Neem geheel vrijblijvend contact op, want Credion realiseert graag uw bedrijfsfinanciering!